سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو)
مسیرِ درستِ دیده شدن در فضای آنلاین
قرار گرفتن در رتبههای اول گوگل دستاوردهایی برای کسب و کار شما دارد که مشابهش را از هیچ روش دیگری تجربه نخواهید کرد. وقتی سایت شما به رتبههای اول رسیده باشد، گوگل مثل یک بازاریاب حرفهای برای شما کار میکند. وقتی کاربری به محصولات، دورهها یا خدمات شما نیاز دارد و درباره آن جستجو میکند، گوگل در اولویت اول، سایت شما را به او پیشنهاد میدهد. کاربران به گوگل اعتماد دارند و روی پیشنهاد او کلیک میکنند؛ اما آنقدر زمان و حوصله ندارند که تکتک پیشنهادهای گوگل را بررسی کنند تا متوجه شوند کدام سایت بهترینها را ارائه میدهد. آنها در اغلب موارد فقط به سه پیشنهاد اول توجه میکنند. با اجرای صحیح سئو، سایت شما در بین پیشنهادهای اول گوگل قرار میگیرد و هزاران مشتری احتمالی وارد سایتتان میشوند.
خدمات سئو ادتک دیزاین
تدوین استراتژی سئو و تحقیق کلمه کلیدی
تحقیقات بازار هدف، شناسایی مخاطبان و تحلیل رقبا
مشاوره سئو
سئوی تکنیکال و بهینهسازی سرعت و عملکرد سایت
تحلیل وبسایت و از بین بردن باگهای سایت
ما برای کمک به شما آمده ایم
برای داشتن یک وبسایت حرفه ای و کاربرپسند برای آموزشگاه خود همین حالا با ما تماس بگیرید!
چه سایتهایی به سئو نیاز دارند؟
سئو چیست؟
سئو (SEO) به معنای بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو است. سئو با هدف رسیدن به اولین نتیجه گوگل در کلمات کلیدی هدف انجام میشود. به عنوان مثال اگر شما یک سایت آموزشگاه زبان دارید، باید سایتتان را برای کلمه کلیدی «آموزش آنلاین زبان» و مواردی از این قبیل بهینهسازی کنید تا کاربران با جستجو در گوگل آن را پیدا کنند. سئو ترکیبی از فرایندهای تکنیکال و محتوایی است که به صورت On-page و Off-page انجام میشود. در ادامه این صفحه اطلاعات بیشتری درباره خدمات سئو و بهینهسازی سایت به دست میآورید.
چرا سایت آموزشگاه شما به سئو نیاز دارد؟
این روزها درصد زیادی از مردم هر سوالی دارند را از گوگل میپرسند. آنها حتی اگر شرکت در دورههای آنلاین را نداشته باشند، باز هم درباره دوره مورد نظرشان در وب جستجو میکنند و تا قیمت، سرفصلها و سایر اطلاعات دوره را بررسی کنند. اگر شرایط دوره برایشان مناسب باشد، قصد شرکت در دوره را هم پیدا میکنند! در اینکه گوگل یک بازار هدف بسیار گسترده است، شکی وجود ندارد؛ با سئوی سایت میتوان از این بازار بزرگ استفاده کرد.
سایت شما به سئو نیاز دارد تا در رتبههای اول قرار بگیرد و گوگل آن را به کاربران پیشنهاد دهد.
بیایید با استفاده از آمار، اهمیت سئوی سایت را بررسی کنیم. آمار نشان میدهد ۳۳ درصد از کاربرانی که درباره موضوعی جستجو میکنند، وارد سایت اول میشوند. ۱۵ درصد از آنها روی دومین نتیجه جستجو کلیک میکنند و ۹ درصد، سومین نتیجه را هم چک میکنند. آمار همچنین نشان میدهد که کمتر کاربری سایتهای رتبه ۵ و بیشتر را هم چک میکند. البته این آمار همیشه درست نیست و به کلمات کلیدی مورد جستجو هم بستگی دارد؛ به عنوان مثال در کلمات کلیدی مرتبط با دورههای آموزش آنلاین، کاربران با اطلاعات ارائه شده در صفحه اول (رتبه صفر گوگل) به نتیجهای نمیرسند و برای بررسی اطلاعات دوره و خرید آن، باید وارد یک سایت شوند. بنابراین درصد بیشتری از کاربران، سه سایت اول را بررسی میکنند و بسیاری از آنها وارد سایتهای چهارم به بعد هم میشوند.
مراحل بهینهسازی سایت در ادتک دیزاین
فرایند سئو در ادتک برای هر سایت، منحصربفرد است. ما سایت شما را برای کاربرها و مخاطبان کسب و کارتان بهینهسازی میکنیم، نه رباتها. بنابراین درباره بازار هدفتان تحقیق میکنیم و بر اساس پرسونای مخاطبان شما، استراتژی سئو میچینیم. ادتک هم فرایند سئو را به صورت کامل برای شما انجام میدهد و هم امکان اجرای هر مرحله به صورت جداگانه را دارد. به عنوان مثال شما میتوانید تنها تولید محتوای سایت خود را به ما بسپارید.
در ادامه مراحل کلی کار کارشناسان سئو در ادتک را توضیح میدهیم.
۱. تعیین هدف و درک نیاز کارفرما
ما پیش از شروع هرکاری با شما پای میز مذاکره مینشینیم تا پیش از هرچیز حرفهایمان را یکی کنیم. شما پیش از شروع کار با مدیر سئوی ادتک جلسه خواهید داشت. در این جلسه مشخص میکنید از سئو چه هدفی دارید، انتظاراتتان چیست و چه خدماتی از ادتک میخواهید. مدیر سئو نیز توضیحاتی درباره فرایند کار به شما ارائه میدهد تا روند همکاری مشخص و شفاف باشد.
۲. بهینهسازی ساختار سایت و رابط کاربری
تیم ادتک ابتدا زیرساختهای سایت شما را بررسی و بهینهسازی میکند. در این مرحله، اقدامات زیر انجام میشود:
۱.بهینهسازی کدهای سایت
۲.مدیریت افزونههای وردپرسی و حذف بخشهای اضافه در سایت
۳.افزایش سرعت لود صفحههای سایت
۴.بهینهسازی رابط کاربری و ریسپانسیو کردن سایت
۵.رفع ایرادها و ارورهای سایت
۳. تحقیق کلمه کلیدی
در مرحله بعدی مشخص میکنیم که کلمات کلیدی هدف برای وبسایت شما چیست و باید روی چه کلماتی کار کرد. فرایند تحقیق کلمه کلیدی شامل بخشهای زیر است:
۱.تعیین هدف
۲.پیدا کردن لیست اینتنتها و کلمات کلیدی و مشخص کردن جزئیاتی چون میزان سرچ و نرخ تبدیل
۳.بررسی اینتنتها و اولویتبندی آنها
۴. تحلیل رقبا
میزان سختی در رسیدن به رتبه اول گوگل در کلمات کلیدی مختلف باهم متفاوت است. در بعضی از کلمات کلیدی رقبای زیادی وجود دارند که روی آن کار میکنند؛ بعضی از این رقبا هزینه زیادی برای سئوی سایتشان صرف کردهاند و قدرتمند هستند. پشت سر گذاشتن این رقبا چالشبرانگیز است و شاید برای ابتدا کار، هدف مناسبی نباشد. کلمات کلیدی که چنین رقبایی دارند، به عنوان «کلمات سخت» دستهبندی میشوند.
کارشناسان ادتک پیش از تدوین استراتژی سئو، رقبای شما را بررسی میکنند و استراتژی درستی برای رقابت با آنها میچینند. در این استراتژی، اهداف قابل دستیابی تعیین میشود. به عنوان مثال کارشناسان ادتک هیچوقت برای یک سایت آموزشگاهی تازهکار، هدفی چون پشت سر گذاشتن سایتهایی مثل فرادرس و رسیدن به رتبههای بالاتر از آنها را در نظر نمیگیرند.
۵. تدوین استراتژی سئو و تقویم محتوا
بعد از تکمیل تحقیقات، باید نقشه راه سئوی وب سایت را مشخص کرد. این استراتژی بر اساس اهداف سایت و بودجهای که برای سئو اختصاص پیدا کرده، تدوین میشود. استراتژی سئو شامل موارد زیر است:
۱.انتخاب کلمات کلیدی اصلی سایت و ایجاد ساختار صفحه فرود برای آنها
۲.مدیریت دستهبندیها و تگهای وب سایت
۳.برنامهریزی برای لینکسازی داخلی و خارجی در سایت
۴.برنامهریزی برای سئوی خارجی و خرید رپورتاژ آگهی، لینکسازی از طریق سوشال مدیا و تبلیغات کلیکی
۵.مشخص کردن انواع محتواها شامل بلاگ، لندینگ پیجها، محتواهای خوشهای، محتوای محصول و…
۶. شروع فرایند بهینهسازی
اکنون زمان اجرای نقشه است. در مرحله اجرا، کارشناسان سئو و محتوا وارد عمل میشوند و برنامههای تعیینشده را با نظم کامل اجرا میکنند. بخشهای اجرایی سئو سایت عبارت است از:
۱.تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی تحقیقشده
۲.لینکسازی داخلی و خارجی
۳.رفع باگها و ارورهای موجود در سرچ کنسول
۴.بهینهسازی محتواهای متنی، تصویری و ویدیویی
۵.ترکیب تبلیغات گوگل و سئو
مزایای همکاری با ادتک
ادتک دیزاین به صورت تخصصی روی ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ به آموزشگاهها کار میکند. اعضای تیم ادتک تجربه زیادی در زمینه تدریس آنلاین، آفلاین و حضوری دارند و به همین خاطر به خوبی میدانند که نیاز آموزشگاهها چیست و چطور میتوانند از کار کردن در فضای آنلاین نتیجه بگیرند.
سایر مزایای همکاری با تیم ادتک:
ارائه گزارشهای منظم از عملکرد سایت و نتایج به دست آمده
نظم در اجرای استراتژی سئو
سئوی سایت بر اساس نیاز کاربر
کمک گرفتن از جدیدترین ابزارها و هوش مصنوعی برای بهینهسازی
همکاری با تیم متخصص با دانش بهروز
بهینهسازی اصولی سایت و عدم استفاده از تکنیکهای کلاهسیاه
وعده صادقانه ادتک: سئو تضمینی نیست!
در سئو یک خبر خوب وجود دارد و یک خبر بد. خبر بد این است که مالکیت رتبه اول گوگل فقط در اختیار گوگل است و هیچکس نمیتواند آن را بفروشد؛ پس رسیدن به رتبه اول در سئو تضمینی نیست. خبر خوب این است که الگوریتمهای گوگل سخاوتمند هستند و به سایتهایی که نیاز کاربر را به بهترین شکل ممکن برآورده میکنند، رتبه اول را میبخشند. پس در سئو فقط باید ثابت کنید توانایی برآورده کردن نیاز کاربرانی که درباره کلمه کلیدی هدف شما جستجو میکنند را دارید.
تیم ادتک بر اساس نیاز کاربر (Search Intent) روی سئوی سایتها کار میکند و روی رفع نیاز مخاطب متمرکز است. حتی بهینهسازی کدهای سایت و رابط کاربری هم به گونهای انجام میشود که انسانها راحتتر با سایت شما کار کنند، نه الگوریتمهای گوگل! نتیجه این رویکرد تیم ادتک در سئو این است که الگوریتمهای گوگل هم متوجه میشوند سایتهای ما برای کاربران کاربردی هستند و آنها را در رتبههای اول نمایش میدهند. ما سئو را تضمین نمیکنیم، اما عملکردی داریم که معمولا به نتایج مطلوب منتهی میشود.
ارتباط زمان و سئو
سئو یک فرایند ناگهانی نیست. بعضی از مشتریان تصور میکنند به محض اینکه سایت آموزشگاهشان بهینهسازی شد و بارگزاری محتوا روی آن شروع شد، الگوریتمهای گوگل آن را پیدا میکنند و به رتبه اول میرسانند! این تصور اشتباه است. بهینهسازی سایت، فرایندی آهسته و پیوسته و طبیعی است و به همین خاطر ماندگاری بیشتری نسبت به روشهای میانبُر دارد. بعد از شروع بهینهسازی سایت، الگوریتمهای گوگل کمکم متوجه تغییرات مثبت سایتتان میشوند؛ به مرور زمان اعتبار سایتتان افزایش پیدا میکند و نتایجی که به دنبال آن هستید، حاصل خواهد شد. دستیابی به نتیجه از سئو به حداقل شش ماه زمان نیاز دارد.